NOTA DE TAST
Color
De color rosa mig amb reflexos coure.
AROMA:
De maduixa, cirera i suc de la pell de la taronja al nas, amb notes de mantega marró i flors seques que li afegeixen complexitat.
GUST:
Exuberant i cremós, però no pesat, oferint obertament el gust de baies vermelles i sucosos sabors cítrics i, de forma més profunda, mantega de qualitat en la part final. Deixa caure atractives notes especiades, un toc de taronja confitada i una suaument dolça i impressionant persistència.
MARIDATGE
Aquest champagne està fet per combinar amb els plats més exclusius, estant entre aquests els millors caviar i els mariscs més selectes, que potenciaran el seu sublim sabor.
ET POT INTERESSAR
Alexandre II, tsar de tota Rússia, és el més gran consumidor de Cristal, l'esplèndid champagne creat el 1876 pràcticament per sollicitud expressa. Avui en dia, tant els comuns mortals com les caps coronats poden beure la cuvée de prestigi d'aquesta empresa fundada el 1833. Una casa que pot presumir d'un auto-abastament molt rellevant.
Les 214 hectàrees de les vinyes Louis Roederer estan ben repartides en les tres principals zones de producció de Champagne, Montagne de Reims, Vallée de la Marne i Côte des Blancs. Els ceps estan plantats en aquestes tres zones i en els millors Crus, no hi ha pràcticament cap Grand Cru de Champagne on no estigui present Louis Roederer.
La seva producció cobreix, al voltant del 70% de les necessitats de raïms de la Maison. Per això, es pot afirmar que Louis Roederer és un "champagne de la propietat".
Per la situació privilegiada de les seves vinyes i gràcies a la política selectiva de les seves adquisicions complementàries, Louis Roederer es beneficia de la més completa varietat de vins de cupatge. Disposa així, dels millors vins per a la composició dels seus cuvées, especialment per la més prestigiosa, la Cuvée Cristall.
Una empresa familiar assegura la qualitat de la producció. A diferència de la majoria dels champagnes, Louis Roederer és una empresa purament familiar, dirigida per veritables coneixedors del vi.
Aquesta independència afavoreix l'objectiu de la Maison Louis Roederer: vetllar per la continuïtat de l'alta qualitat de la seva producció, abans de seguir els dictats actuals de la rendibilitat financera a curt termini. Per aquest motiu, els estocs disponibles representen de 4 a 5 anys de venda, xifra àmpliament superior a la mitjana de les altres cases de Champagne.