NOTA DE TAST
Color
Es caracteritza pel seu color palla daurat amb notes verdoses.
AROMA:
Al nas és llaminer, amb notes de fruita madura i de flors.
GUST:
En boca és fresc, carnós i llarg.
MARIDATGE
És apte per a tot tipus de menjars encara que es recomana que acompanyi mariscs, peixos, patés i fumats.
El paradís de les mariscades a Galícia per excel·lència amb tots els seus fruits de la mar, una mariscada gallega.
Peixos: Turbot a forn amb patates panadera. Indicació geogràfica protegida "Patata de Galícia"
Filets de Turbot, rotllets amb llagostins i musclos.
Gastronomia Gourmet per a un vi singular i de gran qualitat
ET POT INTERESSAR
Història dels Cellers
Tot va començar a la rebotiga d'una petita taverna a la zona de Bouzas, Vigo; 1 ultramarins propietat dels PADES de D. Mariano Peláez. És aquí, on va néixer el "vi de D. Mariano".
El nom del celler prové de la tradició que havia en els anys 60; en aquells dies tots els grans vins i cellerers portaven en la seva denominació un títol nobiliari, per això D. Mariano Peláez va voler que el seu vi gaudís de la mateixa distinció. Seguint aquesta tendència li va cridar "Marquès de Vizhoja"
Tipus de raïm: 70% Albariño, 15% Treixadura, 15% Loureira
És el vi Albariño Comtat do Tea mes exclusiu dels Cellers. Vi de finca, primer realitzant una poda en verd a l'estiu de més de 40% dels raïms per assegurar un òptim creixement dels restants, el raïm se li baixa la temperatura entre 5º i 7º centígrads. Es macera entre 14 i 16 hores amb una fermentació suau de 14 º durant uns 16 dies.
Temperatura de servei de 8º a 10º C.