Enrere han quedat els vells estereotips que a la dona solament li agraden els vins blancs, dolços i suaus. La veritat és que la dona és cada vegada més exigent amb els vins que consumeix i, encara que hi ha gustos per a tot, sembla que es decanta més pels vins negres. Així conclou l’informe elaborat per Datavin per a l’ “Observatori espanyol del mercat del vi” sobre una mostra de dones procedents de les principals ciutats espanyoles.
Segons aquest informe, el 60% de les enquestades prefereix el vi negre al blanc i per a moltes representa la seva beguda preferida.
El moment de menjar, a casa o a fora, és el preferit per degustar vi, segons aquest informe. L’hora de l’aperitiu o a les tardes amb amigues també es presenten com a bons moments per consumir vi.
El que més agrada del vi són els aspectes relacionats amb la salut, especialment que,
consumit amb moderació, té propietats antioxidants i beneficioses per a l’organisme.
Diferents perfils de consumidores
L’estudi realitzat també destaca que la dona té cada vegada més iniciativa a l’hora de triar el vi i que es poden identificar 6 tipus diferents de consumidores:
- Curiosa: té un alt coneixement de vi, li agrada experimentar i tastar noves referències, sempre que siguin vins amb estil i classe. Tria moltes vegades la venda online de vi pel seu alt coneixement. Gotes del Priorat, un vi elegant que segur encaixarà si aquest és el teu estil.
– Tradicional: consumeixen més a casa i per als menjars. Es decanten per marques de sempre i representen un 22 % de les consumidores. Un clàssic de Rioja com Ramón Bilbao Crianza no defraudarà a aquest tipus de consumidores.
– Lleugera: les seves preferències són vins suaus i refrescants, rosats o blancs amb una imatge fresca i moderna. Un Coll de Roses de DO Empordà és un vi perfecte per a aquest perfil.
– Entusiasta: busquen vins competitius, bona relació qualitat – preu. Aposten per una imatge moderna i consumeixen vins a qualsevol moment. Pot encaixar un vi de Toro com Corral de Campanas que sorprèn per la seva original etiqueta i la seva relació qualitat – preu.
- Jove: consumeixen fora de casa principalment i busquen vins amb estil però suaus i moderns. Ànima, de Raimat, és ideal per a aquest grup.
– Indiferent: el seu consum és baix i per a elles el vi representa una beguda més. El preu influeix en l’elecció i el seu consum és baix. Encaixaria un Rioja Campo Viejo, assequible i clàssic.
Comprar vi online es consolida com una bona opció per a qualsevol tipus de consumidora per la seva bona qualitat – preu i tenir accessible un ampli catàleg que permet descobrir noves referències.
En la botiga de vins Grau online poden trobar-se vins per a cada perfil. Es tracta de saber amb quin s’identifica cada persona.
Font de la imatge: Flickr
Articles Relacionats:
-Quan decantar el vi per gaudir-ho més
-8 claus del bon tastador per comprar vi online